Emelie mitt i naturen

Var med om en rätt häftig upplevelse förut.
Mats och jag kommer hem till honom och mitt på vägen utanför hans hus står ett rådjur. Inget ovanligt i området där han bor. Rådjuret sprang in på Mats tomt och försvann bakom några träd. Jag ställer mig på altanen och håller katterna sällskap. Ute på vägen ser jag ett mindre rådjur springa förbi och sen hör jag någon som piper. Mandi blir stel som en pinne och burrar upp sig så hon imiterar en fotboll ännu mer än vad hon redan gör. Ut mellan trädet kommer det första rådjuret tillbaka och går över gräsmattan. Jag försöker imitera en pinne lika bra som Mandi och två meter bort går det vackra djuret förbi. Jag vågar inte ens andas! När hon gått förbi så vänder hon sig om och stirrar på mig och katten. Tanken som far igenom huvudet är, "anfall inte nu förfan, jag vet inte hur man handskas med ett rådjur". Men den som går till anfall är Mandi, hon rusar mot rådjuret som springer iväg in till grannen. Kattfan är inte klok, jag lovar att hon skulle anfalla en björn om den stod för nära.

En häftig upplevelse som jag troligtvis inte kommer att få uppleva igen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0