10 små sjuksköterskor

Stal denna helt ärligt från en annan blogg..

Midvinternattens köld är hård
Tio små sköterskor ger omsorg och vård
En av dom hjälper en gumma på bäcken
Sträcker sig då i självaste häcken


Nio eländiga sköterskor springer i korridoren
En av dom sträcker sig då i ett utav låren
Hon snubblar och faller som i chock
Rakt i kanylburken helt utan lock


Åtta stackars sköterskor sitter i rapport
Men denna gång blir den ovanligt kort
Personalen blir färre och färre, och arbetet värre och värre
Trots detta har de mindre att göra, de har de av chefen sin fått höra


Sjukhusdirektören är helt grym på att jobba hårt
Ett-tu-tre, så rationaliseras fem små sköterskor bort
Dom tre som finns kvar har nu pengar som flis
Ty pensionssparandet har dom för evigt fått lägga på is


En av sköterskorna hinner precis gå i pension
Innan landstingspolitikern blir utnämnd till årets kanon
Vården den blöder och såren dom varar
Två små sköterskor ser nu vad neddragning sparar


En sönderstressad sköterska beslutar mitt i natten
Att på sin väg till labbet testa Hälsotrappen
I sin iver halkar hon på gula fläcken
Och slungas över trappans alla räcken
Faller mot golvets betong likt ett lod
Snart hon flyter i sitt eget blod


Den sista av sköterskorna beslutar att festa på rostat bröd
Men tyvärr så träffas hennes dress av frigjord glöd
Snart hon står där mitt i ljusan låga
Inte en enda sköterska finns nu kvar att plåga


Snö snö snööööö

Äntligen har snön kommit, nu käns det som vinter och lite julstämning har nog infunnit sig. Är hemma hos Mats, som vanligt höll jag på att säga, men har nog sovit här i snart två veckor. De närmsta nätterna blir i örebro då jag har föreläsningar hela torsdag pch fredag.

Nu ska jag göra något roligt! Jag ska skotta snö =)

Lösenord

Då det inte riktigt går som det ska med Liten så väljer jag att skaffa mig en lösenordsskyddad blogg vid sidan av denna. Den kommer bara vara till för mig och mina närmsta. Då slipper jag göra mig till och skriva i koder, det tar udden av det hela och hjälper inte mig då jag behöver skriva av mig ibland.

Ni som känner mig kan ju bara be om lösenordet..


Tredje avdent och lucia!

Kan inte fatta att det redan är 3:e advent, veckorna bara flyger fram. När jag var liten så var december den segaste månaden av alla och julafton kunde inte komme fort nog. Nu hinner jag knappt med, bara en julklapp är inhandlad. Det får bli julklappsshopping dagen före julafton som vanligt.

Idag kommer pappa och hans sambo på fika så jag ska ta och baka en mjuk pepparkaka, för första gången i mitt liv. Wish me luck!


uppdate: Den mjuka pepparkakan blev en succé.. I'm the man!.... eh... woman!







Da dentist!

Jag HATAR att gå till tandläkaren och har dessutom inte råd. Vilket har resulterat i att jag inte var där på ungefär 5 år. Men nu har kommunen äntligen infört tandvårdsabonnemang, vilket innebär att jag för blygsamma 170 kr i månaden får gå till tandläkaren hur mycket jag vill i tre år.

För två veckor sedan var jag på undersökning, var måttligt nervös när jag gick dit då jag har misshandlat tänderna med cola i många år. Men det visade sig helt onödigt att måla fan på väggen för jag hade bara ett hål och lite tandsten.

Idag var jag iväg och lagade hålet och eftersom jag hatar tandläkaren så ville jag att killen skulle följa med, men eftersom jag fått tiden på morgonen och han jobbade natt så kunde han inte följa med. Fick dock en jättegullig tandsköterska och tandläkare så det gick bra ändå. Nästa vecka ska jag dit och fixa tandstenen. Ännu värre än att laga hål om du frågar mig. Känslan av att få tänderna utdragna är inte trevlig.

RSS 2.0